Bibliotekskatalogen uppgraderas / The library catalogue will be upgraded
Bibliotekskatalogen är stängd för uppgradering från den 5 juni till mitten av vecka 25. Du kommer inte att kunna söka i vår katalog, se dina lån, låna om eller reservera. Under tiden katalogen ligger nere tar vi inte ut några förseningsavgifter. Kontakta receptionen för omlån 0470-708400 eller [email protected].
Under uppgraderingen kan du söka våra böcker i LIBRIS där bibliotekets bestånd också finns.
---
The library catalogue is closed from June 5 to the middle of week 25. You will not be able to search in our catalogue, check/renew your loans or reserve books. During this period we will not charge any fees for late books. Contact the reception desk for re-loans, 0470-708400 or [email protected].
During the upgrade, you can search for our books in LIBRIS.
Vad händer med de lån som under den här tiden går ut och är omöjliga att låna om?
Lånen bör lämnas tillbaka eftersom en annan låntagare kan ha reserverat böckerna. Omlån blir möjliga att göra igen när systemet är igång (förhoppningsvis på torsdag 11/6 -09). Systemet räknar inte förseningsavgifter under uppdateringen.
När kommer systemet att vara igång igen?
Tyvärr kommer inte den publika katalogen att vara igång förrän i mitten av vecka 25. Däremot går det att låna om m.m. via receptionen.
Jag har lånat en bok där lånetiden går ut den 17 juni, jag måste låna om den via internet då jag inte bor i Växjö. Kommer systemet vara igång till dess??? Jag kan inte tänka mig att den är reserverad av någon annan då jag vet att det finns flera exemplar och mina kurskamrater redan är klara med den (en bok om spanskamerikansk litteraturhistoria). Tacksam för svar.
Det är svårt att ge ett exakt datum då allt ska fungera normalt igen. Säkrast är att kontakta receptionen om du behöver låna om en bok, tel: 0470-70 84 00
Hej hur ska man låna om om man inte är i Växjö och ni har stängt tre dagar i rad? Det går inte att låna om via bibliotekskatalogen eller ringa er...
Hej! Är på resande fot. Är det fortfarande som så att man inte får böter under den tid man inte kan låna om. Och hur blir det den dagen systemet kommer igång igen – riskerar man böter då? Med tanke på att ni inte angett exakt dag för återgång.
:)
Under uppgraderingen räknar inte systemet förseningsavgifter. För att undvika avgifter när systemet kommer igång igen rekommenderar vi att omlån görs via telefon 0470-70 84 00, vilket går bra att göra redan idag.